Jak zacząć zdrowo żyć?

Ostatnio temat ten staje się bardzo popularny i powinno to nas cieszyć. Ludzie uświadamiają sobie jaki ogromny potencjał ma taki styl życia i że wpływa on na jakość naszego życia, pracy oraz to jak się czujemy.

W związku z tym, że jest to teraz tak modne powstaje wiele stron, blogów czy grup na facebooku poruszające właśnie tą tematykę. Motywują one do zmian, pokazują ciekawe alternatywy czy dają nam propozycje dań i treningów. Często jednak informacje te różnią się od siebie i nie są wiarygodne co może nam tylko pogorszyć sytuację. Dlatego uważajmy co czytamy, próbujmy uwiarygodnić wszystko co zamierzamy spróbować.

Jak fałszywe informacje wpływają na nas? Często tracimy wtedy motywacje, ponieważ kiedy gdzieś przeczytamy coś wartościowego, a potem na innym blogu dowiemy się czegoś zupełnie odwrotnego powoduje to u nas zagubienie się wśród ogromnej ilości informacji.

Odwołując się do własnych doświadczeń i innych osób, które zajmują się tym profesjonalnie przygotowaliśmy listę najbardziej korzystnych punktów, które warto zaimplementować w naszym życiu.

Aktywność fizyczna

Bardzo często osoby, które dopiero co zaczynają wchodzić w treningową przygodę krzywdzą swój własny organizm przez przetrenowanie. Nie odpuszczają sobie ani jednego dnia na trening – jest to ogromny błąd. Ważne jest to aby zapewnić sobie równowagę pomiędzy wysiłkiem a odpoczynkiem. Nasza siła rośnie nie tylko podczas treningu ale również podczas regeneracji po wysiłku. Przetrenowując się narażamy swój organizm na osłabienie swojej odporności, bóle mięśni i wahania nastroju.

Trening powinien być zdrowy i przyjemny. Przetrenowanie nikomu nie służy a aktywność fizyczna powinna sprawiać nam radość. Pamiętaj również, że to nie powinien być plan na dwa tygodnie czy miesiąc. Wprowadź aktywność fizyczną na całe Twoje życie.

Nawadnianie

Unikaj kolorowych i słodkich napojów. Nie dotykaj również napojów gazowanych jak i również tych niegazowanych. Dlaczego niegazowanych? Wszystko zależy od tego jaki mają skład. Większość takich ma dużo cukru i innych nieprzyjemnych substancji więc warto omijać je szerokim łukiem.

Woda jest najlepszym rozwiązaniem. Ma mnóstwo dobrych właściwości, najlepiej nawadnia cały organizm i mamy do niej dostęp na co dzień. Pić wodę można pod każdą postacią: mineralną, przygotowaną, w herbacie czy kompocie.

Odżywianie

Warto unikać białej mąki i innych produktów jej pochodzenia. Można zamiast tego wybrać ciemne pieczywo, które również może być tak samo smaczne, a nawet bardziej 😉 Uważaj jednak na to aby “ciemne pieczywo” nie było przyciemniane sztucznie.

Cukier również może zaszkodzić naszemu organizmowi. Powoduje szybsze starzenie się organizmu, próchnicę zębów czy osłabienie wzroku. Zamiast tego naucz się przygotowywać pyszne desery, które zawierają bardzo małą ilość cukru (czasem nawet wcale).

Staraj się jeść zdrowe i pełnowartościowe posiłki regularnie i o rozsądnych porach. Jedz mniej ale częściej. Zastąp cukier miodem czy ksylitolem. Są to zdrowsze wersje cukru, które wpłyną pozytywniej na twój organizm.

Myślenie

Unikaj stresu. Brzmi to dość banalnie jednak jest to bardzo ważny czynnik, który ma przełożenie na nasze życie. Trudno o taki moment w życiu gdzie nie mamy żadnych problemów, jednak ważne jest to jak sobie z tym radzimy. Znajdź sobie sposób, który zredukuje stres i pozwoli Ci zająć się czymś innym. Postaw na samorozwój, relaksuj się, myśl o tym czego pragniesz a nie o tym czego nie chcesz. Pozwoli Ci to na mniejszy stres i nie będziesz przejmował się wszystkim tak bardzo.

Sen

Każdemu zdarza się przesiadywać nocami oglądając serial czy pracując. Takie momenty bardzo mocno wpływają na nasze zdrowie. Każdy organizm domaga się odpoczynku więc warto ustalić sobie stałe godziny snu. Przez nieprzespane noce doprowadzić możemy do wahań nastroju, depresji, spowolnienia metabolizmu czy problemu z koncentracją.

Długość snu ustala się indywidualnie. Najważniejsze jest to abyś miał energię przez cały dzień. Twój sen musi być głęboki i intensywny. Pamiętaj również o wywietrzeniu pomieszczenia przed pójściem spać.

Wszystkie powyższe czynności sprawią, że poczujesz się o wiele lepiej. Pomożesz swojemu organizmowi oraz samemu sobie korzystając z życia na całego. Oczywiście jest jeszcze wiele zdrowych aspektów, które możesz wprowadzić w rutynę swojego życia jednak w tym artykule opisaliśmy te najważniejsze.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Może Cię również zainteresować:

Leave a Comment