Jak nie wrócić do palenia papierosów?

Jak rzucić palenie to pytanie, które pojawia się u wielu osób, które nie radzą sobie z tym nałogiem. Palenie pogarsza stan naszego zdrowia jak i portfela. Niestety rzucenie palenia to ciężka sprawa i na to trzeba mieć swoją metodę. Z pewnością przyda nam się do tego determinacja, silna wola oraz pomoc specjalisty.

Decyzja o rzuceniu palenia powinna wypływać od nas a nie od zaleceń lekarza. Jeśli rzucenie palenia nie jest poparte naszym własnym przekonaniem, efekty walki z nałogiem będą krótkotrwałe lub nawet nic z tego dobrego nie wyjdzie. Jeżeli chcemy sprawdzić czy jesteśmy gotowi na walkę z nałogiem to możemy zapytać sami siebie czy jesteśmy gotowi rzucić palenie od zaraz. Osoba niezdecydowana może powiedzieć, że zacznie od jutra czy od następnego tygodnia. Powoduje to ryzyko, że w przyszłości taka osoba będzie mnożyć przeszkody stojące na drodze do realizacji tego celu. Z całą pewnością suplement diety Nicorix może być do tego pomocny.

Kolejnym wyznacznikiem sukcesu przy rzucaniu palenia jest samokontrola. Powinniśmy notować sobie ilość wypalonych papierosów oraz okoliczności, które sprzyjały sięgnięcia po papierosa. Czasem może to być stres a czasem po prostu rutyna jak na przykład poranna kawa z papierosem. Palenie papierosów jest kwestią przyzwyczajenia. Istnieje więc szansa, że możemy się od tego odzwyczaić. Musimy tylko dokładnie poznać mechanizm, który warunkuje sięgnięcie przez nas papierosa.

Dodatkowo jeżeli rzucamy palenie możemy o tym powiedzieć naszej rodzinie, bliskim czy kolegom. Naszym najbliższym powinno zależeć na naszym zdrowiu więc powinni włączyć się czynnie w proces rzucania palenia. Dzięki temu zostaną oni naszymi sprzymierzeńcami na drodze z uwalniania się z nałogu. Jeżeli ktoś z twojej rodziny również pali, to możesz przekonać tą osobę do równoczesnego rzucenia palenia. Dzięki temu zyskasz dodatkową motywację. Wsparcie ze strony bliskich przy walce z nałogiem jest bardzo ważne.

Istnieje również opcja zapisania się do grupy wsparcia dla osób rzucających palenie. Jest to rodzaj terapii grupowej. W ten sposób osoba, która rzuca palenie otrzymuje wsparcie od osób, które mają ten sam problem. Nie czujemy się wtedy sami, jesteśmy bardziej zdeterminowani do walki z nałogiem oraz mamy do kogo zadzwonić czy pójść na spacer w chwilach słabości.

Przy rzucaniu palenia ważne jest to aby wypracować sobie zdrowe nawyki, które pozwolą nam radzić sobie w sytuacjach stresowych. Możemy się również podjąć zobowiązania, że nie wypalimy papierosa aż do pewnej daty. Następnie możemy sobie wydłużać czas bez papierosa. W taki sposób motywacja i zadowolenie z siebie może rosnąć.

W rzuceniu palenia może pomóc również specjalne gumy do żucia z tytoniem, tabletki czy plastry z nikotyną. Lekarz może również zapisać lek antydepresyjny bez nikotyny, który pomoże nam w rzuceniu palenia. Niektórzy również decydują się na akupunkturę. Pacjent po kilku zabiegach z użyciem igieł przestaje odczuwać chęć jak i przymus zapalenia papierosów.

Czym grozi palenie papierosów?

Jest to dobry sposób na rzucenie palenia. Dzięki temu uświadamiamy sobie tak naprawdę czym grozi palenie papierosów. Choroby odtytoniowe to między innymi nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, zawał serca, tętniak, astma, gruźlica, osteoporoza, zaćma. Palenie papierosów z pewnością skraca nasze życie i jest przyczyną wielu chorób nowotworowych. Z tych względów warto rzucić palenie.

Może Cię również zainteresować:

Leave a Comment